Kuidas olla kikkis kui noor kukk

Aino Asszonyi (60) lõpetas Eesti Riikliku Kunstiinstituudi arhitektuuri erialal. Muide, ta isa John Pori on laulude "Postipoiss" ja "Viljandi paadimees" tõlkija eesti keelde ja ühe omaaegse tuntud orkestri juht. Aino töötas Põlva rajooni arhitektina ja oli enne Riikliku Ehituskomitee likvideerimist selle osakonnajuhataja.

Kui ta suhkruhaigust ja gangreeni põdeval emal varvas ära lõigati ja kavatseti ka jalg opereerida, tundis juba lapsena Viljandis vanaema seltsis ravimtaimi korjanud Aino, et ema peab aitama kuidagi muul viisil.

1987.a kirjutati tollases "Rahva Hääles" Pärnu silmaarstist Aleksander Lepikust, kes gangreeni edukalt seleeniühenditega ravivat. Aino sõitis Audru-Liivale, kus doktor Lepik talle põhjaliku ravitsemisjuhendi, kaks pudelikest mikroelementide lahust ja rohu valmistamise saladuse usaldas.

"Kuue kuu jooksul taandus diabeet nii, et süstitavalt insuliiniannuselt jõudsime juba tablettideni. Ema tervis paranes. Kui käisime teda noorele tohtrile, kes halvimat oli ennustanud, näitamas ja kirjeldasime ravi, ütles arst: paranemine oli juhus."Nüüdseks on Aino ravinud ka teisi suhkruhaigeid ja ütleb, et kõigi tervist tal taastada pole õnnestunud, sest haigusvormid on erinevad.Ta arvab aga, et ükskord jõuab keegi ka niisuguste looduslike vahenditeni, mis parandavad seni ravimatuid vorme. Lisaks mikroelementide lahusele kasutab Aino ka varakevadist võilillevartekuuri, nagu ta ise seda nimetab.

Pärast ema terveksravimist pühendas Aino Asszonyi end juba põhjalikult loodusravi võimaluste tundmaõppimisele.Ta käis kursustel, luges pidevalt sellesisulist kirjandust ("Just Venemaal on alternatiivravi heal tasemel ja sellest ka palju kirjutatud").

"Enamus haigusi on põhjustatud kapillaaride halvast verevarustusest," teab rohitseja öelda. "Sel puhul aitavad mikroelemendid, taimed ja paljude rahvaste elutarkus. Kõige sobivamad on need harjutused eakamaile, kelle võimalused tervisespordiga tegelda on kahanenud miinimumini. Kõike, mida ma abivajajaile õpetan, olen ise või oma lähedaste inimeste peal katsetanud, ühtegi läbiproovimata võtet või rohtu ma kellelegi ei soovita." Siis ütleb ta tõe, mida meile ikka ja alati meelde tuletab ka koolimeditsiin: tervis on suuresti inimese enda teha. Me ei tunne aga veel oma varjatud võimalusi, pealegi oleme enamasti õige mugavad, et reipuse ja elujõu nimel vaeva näha.

Aino Asszonyi, kas te ka sajandivahetuse tõbe - depressiooni - maandada mõistate?

"Mul on ravikirjanduse põhjal välja töötatud ja kõigiti järeleproovitud ülilihtne harjutuste kompleks, mis annab terveks päevaks hea tuju. Hea tujuga ju depressiooni ei ole, eks?" küsib ta kavalalt.

Ja nüüd umbes 10 minutit hea tuju harjutusi, mida kõiki võib teha voodis või põrandal paksul vaibal.

Pärast ärkamist managem silme ette ilus roheline või lilleline heinamaa, lindude vaikne sidin või meremüha. Sirutagem välja vasak käsi ja parem jalg ning ringutagem mõnuga ja pikalt nagu kass ahju ääres. Sama tehkem paremat kätt ja vasakut jalga välja sirutades. Mõlemat harjutust vähemalt 3 korda. Asetagem parem käsi rinna alla, nabast kõrgemale päikesepõimiku kohale, ja tehkem 33 ringi päripäeva (kellaosuti suunas) mööda nahka ümber naba. Ikka lamades tõstkem nii käed kui jalad keha suhtes täisnurkselt üles, lõdvestugem ja vibreerigem neid. Kui meenutame imiku "võimlemist" tema esimestel elukuudel, ongi harjutuse tuum käes. Algul ei jaksa me seda harjutust kuigi pikalt teha. Vahepeal võib siis põlveõnnaldest kätega kinni võtta ja jalgu põlvest üles-alla viibutada. Kolmest vibreerimisseansist piisab.

Pangem nüüd käed sirgelt keha kõrvale, kõverdagem põlved ja ajagem end turja peale üles, jalatallad aga kindlalt vastu põrandat (voodit). Hoidkem asendit 4-5 sekundit, teha kokku 5-6 korda. Aegajalt võib ühe või teise harjutuse vahele jälle käsi ja jalgu vibreerida. Siis istugem voodiservale, asetagem harali sõrmedega käed põlvedele. Neljanda sõrme (nimeta matsi) all olevasse õnarusse nihutagem aga keskmine sõrm, et surve oleks tugevam ja libistagem see üle "nuki" allapoole. "Nukist" allpool, põlveotsast pisut väljapoole, leiame teise õnaruse, millele vajutades teeme nüüd keskmise sõrmega ühe minuti jooksul päripäeva ligemale 200 ringikest.

Kogu selle tagasihoidliku rähklemise järel tuleks minna sooja dusi alla või end veega üle valada. Kümblemine lõpetagem aga külma või jaheda veega, kuidas kellelegi paremini sobib, uhades eriti kaenlaaluseid, kubemepiirkonda ja pärasoole otsa. Kui me nüüd veel klaasitäie või paar leiget vett, kuhu sidrunist sorts mahla sisse pigistatud, ära joome, olemegi kikkis kui noored kuked uut ilusat päeva alustama.

Kõige puhul, mis me enda heaks teeme, on vaja hoolega jälgida oma jämesoole korrasolekut, sellest sõltub suuresti meie tervis. Oluline on tühjendada jämesool 1 - 2 korda päevas. Sinna kogunevad ekskrementidega ka organismist eraldunud toksiinid, mis läbi jämesoole seinte imenduvad verre, mürgitades nii kogu organismi. Kui soole tühjendamisega on raskusi, võiks abistava vahendina kasutada sennaleheteed. Ka klistiir on omal kohal. Hea on veel jämesoole vesipesu. Pärast nimetatud protseduure tuleks teha üks klistiir jämesoole nõrgalt happelise keskkonna taastamiseks, lisades veele veidi sidrunhapet, õunaäädikat või sidrunimahla. Oluline on teada, et jämesool on organismi omalaadne keskküte, jämesooles olevad mikroorganismid tekitavad oma elutegevusega soojusenergiat, mistõttu soojendab jämesool kõiki alakehas olevaid organeid ja rasvakiht ta ümber on soojusisolatsiooniks.

Ka õhtusaladused annab ravija Aino kõigile teada. Jahe duss tund või poolteist enne magamaminekut ei võta und ära, nagu sageli arvatakse, vaid soodustab seda. Enne voodisseheitmist tehkem 10 korda pearinge - 5 korda ühele, 5 teisele poole. Heitkem selili ja asetagem kokkupandud peopesadega käed rinnale. Jalatallad surugem kergelt vastamisi, põlved libistagem laiali. Niisuguses poosis, silmad kinni, lamame viis-kuus minutit (esialgu suudame ehk vaid üks-kaks minutit). See harjutus normaliseerib organismi pH taseme.

Neile, kel põlveliigesed valutavad, soovitab Aino teha magamise ajaks põlvede alla kitsas pikk padi, vältimaks liigeste pinget.

Magama tuleks heita õigel ajal, meie laiuskraadil puhkavat inimese närvisüsteem kõige paremini välja kella 21 - 24 vahel, sestap peaks stressis inimene vähemalt kaks korda nädalas õhtul poole 9 paiku voodisse minema. Enne eespoolnimetatud uneharjutusi juua rahustavat teed (palderjan, piparmünt, naistepuna). Ka need, kes end öökullideks väidavad, saavat juba pärast kolmandat-neljandat õigeaegselt magamaminekut kätte hea unerütmi. Aino hoiatab eriti lapsi kaua ülevalolemisest, lapsepõlve õhtune magamatus maksab end hiljem kätte vaimse ja kehalise rahutusena.

Keda peale suhkru- ja gangreenihaigete olete veel aidata suutnud?Olen aidanud mitmel inimesel, kel on olnud kindel tahtmine siitilmast lahkuda, ellu tagasi pöörduda.

JUTA ÜTS

 

NB! Projekti "Tubakast Lahti" küsimustik tööandjatele
Aeg on Terviseleht ära tellida

Terviseleht on Facebookis

Pakume tööd

Varjatud toidutalumatuse artiklid

 
Kas seksuaalkurjategijate keemiline kastreerimine peaks olema Eestis lubatud?
jah, vabatahtlikele
jah, sunniviisiliselt
ei mingil juhul
terviseleht@terviseleht.ee Delfi