Categories
Enneta Ravi Taasta Liikuma!

Poksikott aitab Parkinsoni tõvele vastu seista

Poksitrenn, kus võideldakse mitte teise Parkinsoni tõve käes kannatava inimese, vaid haiguse vastu, on üha populaarsem. Ja poksikoti tagumine on vaid üks osa trennist. Trenn aitab haigusele vastu seista nii füüsiliselt kui vaimselt. Vaata neid tutvustavaid filme – need on küll inglise keeles, aga annavad ülevaate sellest, mis trennis tehakse ka neile, kes keelt ei oska. Ehk saab mõni treener siit inspiratsiooni ?

Categories
Enneta Ravi Taasta

Bioonilised käeproteesid on kohal!

See on uskumatult hea uudis! Tõsi, need 3D-prinditud meditsiinilised proteesid on esialgu kättesaadavad USAs, Hispaanias, Suurbritannias, Iirimaal ja Prantsusmaal, aga loodetavasti tehakse need kättesaadavaks ka Eesti kodanikele.

Categories
Loodus ja ravi Seisu-, iste- või lamamiskoht

Sotsiaalkomisjoni liikmetele: vähem juttu, pikem samm!

Riigikogu sotsiaalkomisjoni asjatundmatus on näha varustamata silmaga. Kanepi reguleerimise mõtte läbikukutamine ilma sisulise aruteluta ja vaid asjatundmatute tegelaste arvamusele toetudes on asja üks pool. Hulka hullem on teadmine, et Riigikogu liikmed ja ennast ekspertideks nimetavad inimesed jätkavad järjekindlalt teaduslike uuringute ja teiste riikide kogemuste eiramist, asendades teadmisi õõnsate poliitiliste loosungitega ja hirmujuttudega. Fakt on see, et praktiliselt mitte üheski riigis või osariigis pole täitunud reguleerimisvastaste maalitud kole-muinasjutud. Kõige kurb-naljakamad on muidugi jutud kanepi tulekust kuskilt kaugelt maalt Eestisse – aeg on pea liiva alt välja võtta ja tunnistada – kanep on juba ammu Eestis. Fakt on, et senine poliitika kanepi suhtes pole vilja kandnud ja põhineb suuresti muinasjuttudel.

Categories
Armastus Kindlustunne Rahulolu Vaimne tervis Liikuma!

Liikumisretsept vähendab ka geenidest tulenevat depressiooniriski

Kõrge geneetilise depressiooniriskiga paljuliikuvad inimesed on depressiooni eest palju kaitstumad kui nende väheliikuvad saatusekaaslased. 

Ajakirjas Depression and Anxiety avaldatud uuringus kasutati 8000 inimese geeni- ja terviseandmeid. 

Tulemustest selgub, et kui teil on juba olnud depressioon, siis järgmise haigushoo riski saate vähendada, kui pikendate oma füüsilise koormuse aega 35 minuti võrra päevas või 4 tunni võrra nädala kohta. 

Selleks sobib nii jooga kui ka jooks jm aeroobne tegevus või ka jõusaalis rassimine. 

Teadlased soovitavad arstidele, et nad kirjutaks välja liikumisretsepte kõigile – ka neile, kellel on depressiooniks geneetiline eelsoodumus.